Fen Bilimleri Bölümü


 

 


İTÜ Geliştirme Vakfı Özel Beylerbeyi Ortaokulu fen bilimleri bölümü olarak amacımız; öğrencilerimizin fen bilimlerindeki temel bilimsel kavram ve yöntemleri anlamalarını ve bilime karşı olumlu bir tutum edinmelerini sağlamaktır. Bunun yanı sıra, öğrencilerimizin iyi birer fen okuryazarı olarak, bağımsız öğrenen ve eleştirel düşünebilen bireyler olmaları hedefi ile fen alanındaki çalışmalarımızda eğlenerek öğrenebilecekleri ortamlar oluşturmayı amaçlarız.

Bu amaçlar doğrultusunda öğrencilerimiz, fen bilimlerine ilişkin temel bilgilere sahip,  araştıran-sorgulayan, etkili karar verebilen, problem çözebilen, kendine güvenen, işbirliğine açık, etkili iletişim kurabilen, sürdürülebilir kalkınma bilinciyle yaşam boyu öğrenen, doğal çevrenin keşfedilmesine yönelik bilimsel süreç becerilerini gerçekleştirirler.

Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı

Okulumuzun  ortaokul Fen Bilimleri Dersi Eğitim Programı MEB müfredatı ile uyumlu olup öğrencilerimiz için yararlı olacağını düşündüğümüz fen eğitim programları (GEMS), 3D ve 2D interaktif eğitimler, her seviyede haftada bir ders uyguladığımız laboratuvar çalışmaları, üniversitemizin önderliğinde hazırlanan atölye çalışmaları; alanında uzman kişilerce verilen seminerler; başta bilim merkezleri olmak üzere gerçekleştirilen alan gezileri, ulusal ve uluslararası yarışmalar ve projelerle desteklenmektedir.



 

Okullarımızda uygulanan Fen Bilimleri Dersi Müfredatında fen okuryazarlığını destekleyecek sekiz öğrenme alanı ön görülmüştür.

Bu alanlar:

1. Canlılar ve Hayat   

2. Madde ve Değişim

3 .Fiziksel Olaylar  

4. Dünya ve Evren

5. Fen ve Mühendislik Uygulamaları

 
6. Fen-Teknoloji-Toplum-Çevre İlişkileri

7. Bilimsel Süreç Becerileri

 
8. Tutum ve Değerler
 

Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’nın üniteleri sekiz öğrenme alanından ilk dördü üzerinde yapılandırılmış olup diğer dört öğrenme alanının her bir öğrenme alanını içinde kazandırılması ön görülmüştür.


 Ortaokul 1. Sınıflar2

Orta 1.sınıf seviyesinde öğrencilerden Güneş ve Ay’ın temel özellikleri;  şekilleri, boyutları ve yapıları, Ay’ın evreleri, canlılar, benzerlik ve farklılıkları, doğada var olan çeşitli kuvvetleri farklı yüzey/ortamlarda sürtünme kuvvetinin harekete olan etkisi, maddenin hâl değiştirmesi, ısı ve sıcaklık kavramları, ışık ve davranışları, biyoçeşitlilik,  nesli tükenen ve tükenme tehlikesi olan canlıları, elektrik devreleri, devre elemanları ile ilgili konularda bilgi, beceri ve duyuşa sahip olmaları beklenmektedir.

Bu kazanımlara ulaşmak için,

    • Her ünite sonunda ünite özetlerini yapmak amacıyla projeksiyon eşliğinde ünitenin özet sunumu veya konu ile ilgili animasyon izleme çalışması,
    • Haftada bir ders saati olmak üzere toplam 32 adet laboratuvar çalışması,
    • Üniteler ile ilgili alanında uzman öğretim görevlileri tarafından verilen iki seminer çalışması,
    • Alan gezileri yapılmaktadır.

      Ortaokul 2. Sınıflar

      Orta 2.sınıf seviyesinde öğrencilerden, Güneş sistemi Güneş ve Ay tutulmaları, destek ve hareket sistemi, sindirim sistemi, boşaltım sistemi, dolaşım sistemi, solunum sistemi, denetleyici ve düzenleyici sistemler ve duyu organlarına ait yapı ve organlar, kuvvet ve özellikleri, cisimlerin aldıkları yol, zaman ve sürat arasındaki ilişkiyi kurma, maddeyi oluşturan tanecikler, maddede meydana gelen değişimler, yoğunluk kavramı, ısı iletkenliği ile yalıtkanlığı ve yalıtımı, yakıt türleri, ısı amaçlı kullanılan yakıtların çevre üzerindeki etkileri, sesin yayılması ve sürati, elektriğin iletimi, elektriksel direnç ve bağlı olduğu faktörlerlerle ilgili konularda bilgi, beceri ve duyuşa sahip olmaları beklenmektedir.

       

      Bu kazanımlara ulaşmak için,

        • Her ünite sonunda ünite özetlerini yapmak amacıyla projeksiyon eşliğinde ünitenin özet sunumu veya konu ile ilgili animasyon izleme çalışması,
        • Haftada bir ders saati olmak üzere toplam 32  laboratuvar çalışması,
        • Üniteler ile ilgili alanında uzman öğretim görevlileri tarafından verilen iki seminer çalışması·       
        • Alan gezileri yapılmaktadır.

          Ortaokul 3. Sınıflar

          Orta 3.sınıf seviyesinde öğrencilerin,  canlıların temel birimi hücre ve bölünmesinin amaçları, mitoz ve mayoz evreleri, kütle ağırlık, kuvvet-iş ve enerji arasındaki ilişki; enerjinin korunumu, enerji mühendisliği, atomun yapısı, atom ile ilgili gelişmeler, iyon kavramı, molekül, element, , bileşik ve karışımlar ve özellikleri; ışık-madde etkileşimi, ayna çeşitleri, aynada görüntü oluşumu, mercekler, canlılarda üreme, büyüme ve gelişme, elektrik akımı ve devreleri, ampullerin seri ve paralel bağlanması; elektrik enerjisinin dönüşümü ve teknolojik uygulamaları hakkında bilgi, beceri ve tutuma sahip olmaları beklenmektedir.

          Bu kazanımlara ulaşmak için,

          • Her ünite sonunda ünite özetlerini yapmak amacıyla 2D ve 3D projeksiyon eşliğinde ünitenin özet sunumu veya konu ile ilgili animasyon izleme çalışması,
          • Haftada 1 ders saati olmak üzere toplam 32  laboratuvar çalışması,
          • Üniteler ile ilgili alanında uzman öğretim görevlileri tarafından verilen 2 seminer çalışması
          • Alan gezileri yapılmaktadır.

          Ortaokul 4. Sınıflar

          Orta 4.sınıf seviyesinde öğrencilerden, mevsimlerin oluşumu, iklim ve hava hareketleri, yıkıcı doğa olayları, DNA ve ilişkili kavramlar, basınç ve değişkenleri, maddenin yapısı ve özellikleri, madde ve değişim, periyodik sistem,  elementler ve sınıflandırılması, kimyasal bağlar, kimyasal tepkimeler, asitler ve bazlar, asit yağmurları, Türkiye’ de endüstri basit makineler ve fiziksel olaylar; basit makinelerin günlük yaşamdaki kullanım alanları, canlılar ve enerji ilişkileri; besin zinciri ve enerji akışı, madde döngüleri, sürdürülebilir kalkınma, biyo-teknoloji, maddenin halleri ve ısı, ısı alış-verişi ve sıcaklık değişimi, yaşamımızdaki elektrik, yükleri ve elektriklenme ile ilgili konularda bilgi, beceri ve tutum kazanmaları beklenmektedir.

           

          Bu kazanımlara ulaşmak için,

            • Her ünite sonunda ünite özetlerini yapmak amacıyla projeksiyon eşliğinde ünitenin özet sunumu veya konu ile ilgili animasyon izleme çalışması,
            • Haftada bir ders saati olmak üzere toplam 32 laboratuvar çalışması,
            • Üniteler ile ilgili alanında uzman öğretim görevlileri tarafından verilen iki seminer çalışması,
            •  Alan gezileri yapılmaktadır.

              ·         Alan gezileri yapılmaktadır.

               
               
               

               

              ·       

               

               

              Eklenme Tarihi:10.09.2012 18:21 Düzenlenme Tarihi:25.12.2018 08:23
              Beylerbeyi Mahallesi Vakıf Tarla Altı Sokak No: 1 Beylerbeyi / Üsküdar