HABERLER

Yönetim Kurulu Başkanımız Deprem Sonrası Haberleşme Konusunda Uyardı

Yönetim Kurulu Başkanımız, Telekomünikasyon İnternet ve Bilgi Teknolojileri Derneği (TEDER) Başkanı Serhat Özeren uyardı: “Kriz anında yakınlarınıza internet üzerinden ulaşın, mümkün olduğu kadar telefonla arama yapmayın!”

 

İstanbul'da 26 Eylül'de meydana gelen 5,8'lik deprem sonrası telefon hatlarında kesinti yaşandı. Peki bu kesintinin sebebi neydi? Afet sonrası iletişimin aksamasına karşı çözüm yolları neler? 

 

Yönetim Kurulu Başkanımız, Telekomünikasyon İnternet ve Bilgi Teknolojileri Derneği (TEDER) Başkanı Serhat Özeren dün İstanbul'da yaşanan deprem sonrası haberleşme konusunda yaşananları NTV'den Simge Fıstıkoğlu Tavukçuoğlu'na değerlendirdi, önemli uyarılarda bulundu! 

 

İzlemek için tıklayın…

 

Telekomünikasyon İnternet ve Bilgi Teknolojileri Derneği Başkanı Serhat Özeren, "Türkiye'de yaklaşık 65 milyon aktif bir telefon abonesi bulunmaktadır. Bunun 12-13 milyonu İstanbul'da yaşıyor. Bu tür acil durumlarda haberleşmek elbette çok önemli. Herkes yakınına ulaşmak, iyi olduğunu öğrenmek isteyecektir.  Alt yapı planlanırken optimum rakama göre planlanıyor. Yani aynı anda 12-13 milyonun sorunsuz bir şekilde konuşmasına uygun olarak hazırlanacak bir alt yapı yok maalesef. Bu yapı dünyanın hiçbir yerinde yok. GSM operatörleri işletmeleri Bilgi Teknolojileri İletişim Kurumu'nun yönetmeliklerine göre hareket ediyorlar ve yaptıkları çalışmalar optimum bir çalışmaya göre aynı anda 17 milyon kişinin ya da 10 milyon diyebiliriz, aynı anda iletişime geçmesini sağlayacak bir alt yapı değil. Bu bir baz istasyonunu ele aldığımızda aynı anda konuşabilecek abone sayısı bellidir. Daha fazla yoğunlaşma yapıldığı zaman tabi ki belli kesintilere sebep olabiliyor. Aynı anda bu haberleşmeyi yapamadığı zaman vatandaşlar internet üzerinden değişik uygulamalar üzerinden rahatlıkla haberleşmelerini yapabildiler" dedi. 

 

Yönetim Kurulu Başkanımızın Sputnik Türkiye yayınında deprem sonrası haberleşme konusunda yaşananları Serhan Ayan'a değerlendirdi.

 

İzlemek için tıklayın…

 

"İNTERNET ÜZERİNDEN ULAŞIN"

 

Böyle durumlarda tabi çok hassasiyet var herkes sevdiğine yakınına ulaşmak istiyor ama mümkün olduğu kadar böyle durumlarda çok acil olmadıkça bu tip haberleşme yöntemlerini internet kanalıyla alternatif haberleşme uygulamaları ya da SMS üzerinden gerçekleştirmeke fayda var" dedi.  

 

Yönetim Kurulu Başkanımız Serhat Özeren, TGRT Haber'in sorularını yanıtladı, olası kriz anlarında haberleşme konularında yapılması gerekenleri anlattı!

 

İzlemek için tıklayın…

  

 

"KONUM BİLGİLERİNİZİ AÇIK TUTUN"

 

Özeren ayrıca, "Özellikle konum bilgilerini sürekli açık tutmaları ve bu bilgileri de birinci derece yakın akrabalarıyla paylaşmalarını tavsiye ederiz çünkü bu bizim ülkemizin bir gerçeği bu tedbirleri almak ve bu deprem gerçeğiyle yaşamak da bizim sorumluluklarımız içerisinde" açıklamasını yaptı. 

 

24 TV Canlı Yayınına katılarak Kaan Yakuphan'ın sorularını yanıtlayan Yönetim Kurulu Başkanımız Serhat Özeren, kriz durumlarında haberleşme konusunda yapılması gereken, alınması gereken önlemleri anlattı!  Özeren, olası kriz durumlarında haberleşme konusunda yaşanacak sorunları en aza indirgemek adına "Acil Durum Eylem Paketi" oluşturulması gerektiğinin altını çizdi!

 

İzlemek için tıklayın…

27.9.2019

Geri Dön

Diğer Haberler

 

ANASAYFA  |  İTÜGVONET  |  WEBMAIL  |  TANITIM FİLMİ  |  İLETİŞİM

İTÜ GVO © 2014 Ayazağa Yerleşkesi: İTÜ Ayazağa Yerleşkesi Maslak / İstanbul 

Beylerbeyi Yerleşkesi: Beylerbeyi Mah. Vakıf Tarla Altı Sok. No: 1 Üsküdar / İstanbul

İzmir NESAN Yerleşkesi: Menderes Caddesi Sevgi Mahallesi No: 9 Gaziemir - İzmir