Sıkça Sorulan Sorular

İTÜ GELİŞTİRME VAKFI OKULLARI

ÖZEL İZMİR ANAOKULU, İLKOKULU, ORTAOKULU, LİSESİ

SIKÇA SORULAN SORULAR VE YANITLARI

SORU BAŞLIKLARI


1. İTÜ Geliştirme Vakfı Okullarının özgörüsü nedir?

2. İTÜ Geliştirme Vakfı bünyesinde kaç okul bulunmaktadır?

3. İTÜ Geliştirme Vakfı bünyesindeki okullar arasında geçiş olanağı var mıdır?

4. İTÜ Geliştirme Vakfı İzmir Nesan Yerleşkesi hakkında bilgi verir misiniz?

5. 2015- 2016 Eğitim ve Öğretim Yılı çalışma takvimi hakkında bilgi verir misiniz?

6. İTÜ Geliştirme Vakfı Okulları İzmir Özel Anaokulu’nda okuma ve yazma eğitimi yapılıyor mu? Bu eğitimin içeriği nedir?

7. İTÜ Geliştirme Vakfı Okullarında uygulanan GEMS ve “Math Their Way” programları nedir? İçerikleri ve uygulamaları nelerdir?

8. İTÜ Geliştirme Vakfı Okullarındaki İngilizce öğretim programı hakkında bilgi verir misiniz?

9. İTÜ Geliştirme Vakfı Okullarındaki ikinci yabancı dil öğretim programı hakkında bilgi verir misiniz?

10. İTÜ Geliştirme Vakfı İzmir Özel Anaokulu, İlkokulu , Ortaokulu ve Lise sınıflarında hangi sosyal kulüp etkinliklerine yer verilmektedir?

11. İTÜ Geliştirme Vakfı Okullarına kayıt sürecinde kontenjanlar nasıl belirlenir; kabul sınavları ve PDR görüşmeleri ne şekilde yapılır?

12. Anaokulu ve ilkokul birinci sınıflarda oryantasyon eğitimi nasıl yapılır?

13. İTÜ Geliştirme Vakfı İzmir Nesan Yerleşkesi Okullarında sınıflar kaçar kişiliktir?

14. Eğitim ve öğretim yılı içinde velilerle nasıl iletişim sağlanır?

15. Ücretsiz/ burslu öğrenciler ile ilgili yapılacak işlemler nelerdir?

16. Okul giysileri ne zaman ve nereden temin edilir?

17. Ulaşım hizmeti nasıl sağlanır ve hizmet bedeli ile ilgili koşullar nelerdir?

18. Yemek hizmeti nasıl sağlanmaktadır?

19. İTÜ Geliştirme Vakfı Okullarında yürütülen sosyal sorumluluk projeleri nelerdir?

20. Yurt dışından gelen öğrencilerin kayıt ve kabulleri nasıl yapılır?  

21. İTÜ Geliştirme Vakfı Okullarında eğitim öğretim programları ve ölçme değerlendirme ne şekilde yapılmaktadır ?

22. İTÜ Geliştirme Vakfı okulları Lise programı hakkında bilgi verir misiniz? 

23. Anaokulu , İlkokul , Ortaokul ve Lise ders programınız saat kaçta başlıyor ?

24. Kulüp günleri hangileridir ?

25. TEOGS için özel çalışmalarınız nelerdir ?

26. İTÜ Geliştirme Vakfı İzmir Nesan Yerleşkesi Okullarının, yurt dışındaki okullarla bağlantıları var mıdır?

27. Lise programımızda Uluslararası Bakalorya Diploma Programını tamamlayan bir öğrencinin kazanımları nelerdir?

28. Üniversiteyi yurt dışında okumak isteyen bir öğrenci için IB diploması almış olmak bir avantaj sağlar mı?

29. Bina depreme dayanıklılık belgesine sahip midir ?

30. Sınav sorularınızın kapsamı nedir? Hangi konulardan sorular sorulacak?

31. Kayıt Kabul Sınavı sonuçlarına göre burs hakkı kazanan öğrenciler kayıtlarını ne zamana kadar yaptırmaları beklenmektedir?

32. İTÜ Geliştirme Vakfı Okullarında sınıf düzeyleri ne şekilde belirlenmektedir?

33. İlkokul öğretmeni kaç sene boyunca aynı sınıf öğrencileri ile devam etmektedir ?

34. Sınıfların diğer sınıflarla karışması ne zaman gerçekleşiyor ?

35. Başarı bursu alan çocuklar okulun gerçek başarısını gösterir mi?

36. Kulüp derslerinden ek bir ücret alınıyor mu?

37. Okulunuzda nöbetçi öğretmen sistemi mevcut mudur? 

 

SORU YANITLARI 

1. İTÜ Geliştirme Vakfı Okullarının özgörüsü  nedir?

İTÜ Geliştirme Vakfı Okullarının özgörüsü; Atatürk ilke ve devrimleri ışığında eğitim alan, Bilgiye erişme becerisine sahip, Verimli ve etkin çalışma alışkanlığı kazanmış, Yaratıcı, Sorgulayıcı ve bağımsız, düşünebilen, Sanata ve insana duyarlı, Etik değerlere saygılı, İlkeli ve özgüven sahibi bireyler yetiştirmektir.

 

2. İTÜ Geliştirme Vakfı Okulları bünyesinde kaç okul bulunmaktadır?

İTÜ Geliştirme Vakfı Okulları Ayazağa Yerleşkesinde; Özel Dr. Sedat Üründül Anaokulu, Özel Dr. Natuk Birkan İlkokulu, Özel Dr. Natuk Birkan Ortaokulu, Özel Ekrem Elginkan Lisesi olmak üzere toplam 4 öğretim kurumu bulunmaktadır. 

İTÜ Geliştirme Vakfı Okulları Beylerbeyi Yerleşkesinde; Beylerbeyi Özel Anaokulu, Beylerbeyi Özel İlkokulu, Beylerbeyi Özel Ortaokulu, olmak üzere toplam 3 öğretim kurumu bulunmaktadır.

İTÜ Geliştirme Vakfı Okulları İzmir Nesan Yerleşkesinde ise;  İzmir Özel Anaokulu, İzmir Özel İlkokulu, İzmir Özel Ortaokulu, İzmir Özel Lisesi olmak üzere toplam 4 öğretim kurumu bulunmaktadır.

 

3. İTÜ Geliştirme Vakfı Okulları bünyesindeki okullar arasında geçiş olanağı var mıdır?

İTÜ Geliştirme Vakfı Okulları bünyesinde Ayazağa Yerleşkesi Okullarında bir üst öğretim kurumuna doğrudan geçiş hakkı bulunmaktadır; ancak İTÜ GVO Ekrem Elginkan Lisesine kayıt aşamasında kontenjan durumuna göre ortaokul yıl sonu ağırlıklı not ortalaması ve/veya TEOGS sonucu dikkate alınır.

İTÜ Geliştirme Vakfı Okulları bünyesinde Beylerbeyi Yerleşkesi Okullarında bir üst öğretim kurumuna doğrudan geçiş hakkı bulunmaktadır.

İTÜ Geliştirme Vakfı Okulları bünyesinde İzmir Nesan Yerleşkesi Okullarında bir üst öğretim kurumuna doğrudan geçiş hakkı bulunmaktadır; ancak İTÜ GVO İzmir Özel Anadolu Lisesine kayıt aşamasında kontenjan durumuna göre ortaokul yıl sonu ağırlıklı not ortalaması ve/veya TEOGS sonucu dikkate alınır.

İTÜ GVO Ayazağa Yerleşkesi Okulları ,  İTÜ GVO Beylerbeyi Yerleşkesi Okulları  ile İTÜ GVO İzmir Nesan Yerleşkesi okulları arasındaki öğrenci nakil istekleri kontenjan durumuna göre değerlendirilir.

 

4. İTÜ Geliştirme Vakfı Okulları İzmir Nesan Yerleşkesi hakkında bilgi verir misiniz?

Modern bir mimariye ve akıllı bina teknolojilerine sahip İTÜ GVO İzmir NESAN Yerleşkesi, eğitim binası, idari bina ve spor kompleksi olmak üzere 3 ayrı yapıdan oluşmaktadır. 22.000 metrekarelik arsa üzerine  kurulu olup,13.000 metrekare kapalı alana sahiptir.

İTÜ GVO İzmir Nesan Yerleşkesi ; 6 anaokulu, 16 ilkokul, 16 ortaokul ve 12  lise olmak üzere toplam 50 sınıfa ve bin kişilik öğrenci kapasitesine sahiptir.

Mevcut dersliklerin dışında  tüm öğrencilerimizin yararlanacağı ;

320 Kişi Kapasiteli Çok Amaçlı Salon

600 Kişilik Yemekhane

Kapalı Spor Salonu

Yarı Olimpik Yüzme Havuzu

Akıllı Tahta ve Teknolojik Donanıma Sahip Derslikler

Kütüphane

Revir

Ortak Etkileşim ve Etkinlik Alanları

GEMS Laboratuvarları

Bilgisayar Laboratuvarları

İngilizce Laboratuvarları

Robotik Laboratuvarı

Tam Donanımlı Laboratuvarlar

Satranç Atölyesi

Sahne Sanatları Atölyesi

Sanat ve Spor Atölyeleri

Çok Amaçlı Kulüp Odaları

Dış Mekân İnteraktif Eğitim Alanları

Park ve oyun alanları

Organik Tarım Bahçeleri yer almaktadır.

 

Okulun iklimlendirmesi çevreci bir anlayışla VRF sistemi (Variable Refrigerant Flow-değişken debili soğutucu akışkan sistemi). Her bağımsız alan kendine özgü VRF iç ünitesi ile iklimlendirilmekte, kapalı-açık mekân sıcaklık dengesinin sağlanmasıyla öğrencilerin sağlığının hava değişiminden olumsuz etkilenmesi önlenmiştir. Bina depreme dayanıklılık raporuna sahiptir. Okulda binaların tamamında güvenlik açısından merkezi kontrollü adresli yangın algılama sensör sistemi mevcuttur.

 

Her kademede sağlıklı bir eğitim ortamı kurulmasına özellikle dikkat edilmiştir. Tüm okul antibakteriyel yer döşemesi ile donatılmıştır. Yemekhanenin fiziki yapısı ve servis alanı düzenlemeleri, öğrencilerimizin sağlığının ve güvenliğinin dikkate alındığı bir anlayışla planlanmıştır.

 

Anaokulu, ilkokul, ortaokul ve lise kademelerindeki öğrencilerin fiziksel ve duygusal gelişimlerinin yarattığı fark nedeniyle tüm kademeler birbirinden bağımsız olacak biçimde ve ilgili kademedeki öğrencilerin ihtiyaçları göz önünde tutularak yapılandırılmıştır.

 

5. 2015- 2016 eğitim ve öğretim yılı çalışma takvimi hakkında bilgi verir misiniz?

Okullarımız yeni eğitim öğretim yılına, resmi okulların başlama tarihinden bir hafta önce başlar ,bir hafta sonra kapanır.Öğretim süresinin 180 iş günü olması nedeni ile iki dönem içerisinde birer hafta ara tatil yapılır.

 

6.İTÜ Geliştirme Vakfı Okulları İzmir Nesan Yerleşkesi  Özel Anaokulu’nda okuma ve yazma eğitimi yapılıyor mu? Bu eğitimin içeriği nedir?

 Anaokulu öğrencilerimize yönelik olarak okuma yazmaya hazırlık çalışmaları yapılmaktadır. Öğrencilerimizin erken okuryazarlık becerilerini geliştirici amacı olan sesleri tanıma, ayırt edebilme çalışmaları yapılmaktadır. Ayrıca dikkat geliştirici çalışmalara, kalemi doğru tutma uygulamalarına ve bilek hâkimiyeti geliştirici etkinliklere de yer verilmektedir.

 

7.İTÜ Geliştirme Vakfı Okullarında uygulanan GEMS ve “Math Their Way” programları nedir? İçerikleri ve uygulamaları nelerdir?

 ‘Math Their Way’ eğitim programı Amerika Birleşik Devletleri’nde bulunan ‘Center for Innovation’ merkezi öncülüğünde oluşturulan ve Lawrence Bilim Merkezi’nde geliştirilmiş bir programdır. Öğrencilerimize matematiği etkili ve eğlenceli etkinliklerle öğretebilmek, matematik öğretimindeki tutum ve davranışlara yeni bir bakış açısı kazandırabilmek amacıyla hazırlanmıştır.  

GEMS (Great Explorations in Math and Science ) programı ise, anaokulunda uygulanan Math Their Way programının tamamlayıcısı olan ve ilkokul sınıflarında uygulanan, gözetimli keşif süreci ile öğrencilerin fen ve matematiğe karşı olan ilgilerini artırıcı özellik taşımaktadır. Her iki program da yüzlerce öğretmen tarafından sınanmıştır. Anaokulumuzda haftada 3 ders saati; ilkokul 1, 2 ve 3. sınıflarımızda ise haftada 1 ders saati uygulanmaktadır.

İTÜ Geliştirme Vakfı Okullarında görev alan öğretmenlerimiz GEMS ve “Math Their Way” eğitim programı ile ilgili atölye çalışmalarına katılmaktadırlar.

  

8.  İTÜ Geliştirme Vakfı Okullarındaki İngilizce öğretim programı hakkında bilgi verir misiniz?

İngilizce müfredat programımız, CEFR (Common European Framework of Reference for Languages- Avrupa Konseyi Ortak Çerçeve Programı) doğrultusunda hazırlanmıştır. İngilizce’nin ‘Tema-Bazlı’ disiplinler arası işbirliği içinde (Hayat Bilgisi, Türkçe, Matematik, Müzik, Görsel Sanatlar, Beden Eğitimi dersleri ile örtüştürülerek)  ana dil öğrenme modeli uygulanır. Derslerimiz, online programlar ile desteklenmektedir. Avrupa Dil Portfolyosu ile değerlendirme uygulaması elektronik ortamda yapılır.

İngilizce öğretim programımız, öğrencilerimizi Cambridge Üniversitesi ESOL (English for Speakers of Other Languages) sınavlarına da hazırlar.

Yaş ve sınıf düzeylerine göre İngilizce ders saatinin dağılımı aşağıda belirtilmiştir:

Anaokulu

3 yaş grubu haftada 8 ders saati

4 yaş grubu haftada 8 ders saati

5 yaş grubu haftada 8 ders saati

 

İlkokul

İlkokul 1. sınıflar haftada 9 ders saati

İlkokul 2. sınıflar haftada 9 ders saati

İlkokul 3. sınıflar haftada 9 ders saati

İlkokul 4. sınıflar haftada 11 ders saati

 

Ortaokul

Ortaokul 1. sınıflar haftada 11 ders saati

Ortaokul 2. sınıflar haftada 9 ders saati

Ortaokul 3. sınıflar haftada 9 ders saati

Ortaokul 4. sınıflar haftada 8 ders saati

 

ANAOKULUNDA İNGİLİZCE

 

İTÜ GVO Beylerbeyi Özel Anaokulunda yabancı dil öğretiminde “İletişimsel Yaklaşım” (Communicative Approach) ve “Bütüncül Fiziksel Tepki Yöntemi” TPR (Total Physical Response) kullanılmaktadır.

Bu yaklaşımlar, doğal dil edinim sürecinde bu yaş grubundaki çocukların İngilizceden zevk almalarını ve İngilizceyi eğlenerek öğrenmelerini sağlamaktadır. Gerçek hayata ilişkin birçok konu çocukların ilgi ve ihtiyaçları göz önüne alınarak uygulanır ve her çocuğun öğrenme farklılıkları dikkate alınır.

Böylelikle öğrenciler İngilizceyi eğlenceli ve hareketli oyunlarla farkında olmadan öğrenirler.

İTÜ GVO Beylerbeyi Özel Anaokulundaki öğrenciler, İngilizce etkinliklerinde yoğun olarak teknolojiden faydalanır. İngilizce dersliğimizde interaktif oyunlar, internet ve görsel medya araçları kullanılır.

 

İLKOKULDA İNGİLİZCE

 

Öğrencilerimize İngilizcenin sevdirilmesini ve günlük yaşantı içerisinde kullanımının kazandırılmasını amaçlamaktayız. Bunun için İngilizce öğretmenlerimiz sınıf içi ve dışında sürekli İngilizce konuşarak öğrencilere model olup öğrencileri de dil kullanımına teşvik ederek “English friendly atmosphere” (uygun ortam) yaratmaktadırlar.

Sınıf içi çalışmalarımız proje temelli olup amacımız, öğrencilerimizin hazırladıkları projeleri hedef dili kullanarak anlatabilmesidir. Bu nedenle derslerde sıklıkla proje sunumlarına yer verilir.

Derslerimiz, öğrencilerin konuları içselleştirmesini sağlayan çeşitli oyunlar, aktiviteler, şarkılar, el-işi çalışmaları, dramatizasyon, ikili ve grup çalışmaları ile desteklenmektedir. İngilizce Bölümü olarak hedefimiz, öğrencilerimize öğrenmenin yaşam boyu devam eden bir süreç olduğunu aşılamaktır.

 

ORTAOKULDA YABANCI DİL

 

Ortaokul İngilizce derslerimizde “Topic-based” (Tema Bazlı) ve “Communicative Approach” (İletişimsel Yaklaşım) metotları aynı tarzlardaki ders kitaplarıyla destekleyerek ve “Çoklu Zekâ Teoremi”ne göre uygulanmaktadır.

Amacımız; öğrencilerimizin hedef dili kullanarak ve hedef dilin kültürü hakkında bilgi sahibi olarak farklı bakış açılarının varlığını anlamasıdır. Yabancı dil derslerinde hedefimiz; sorgulayan, sürekli öğrenmeyi hedefleyen, eleştirel düşünebilen, araştırmayı seven, problem çözme yeteneğine sahip bireyler yetiştirmektir.

Derslerimizde eğitici materyallerin ve farklı öğrenme türleri ve becerilerini göz önünde bulundurularak planlanan etkinliklerin çeşitliliğine önem verilmektedir.

Derslerimizde teknolojik araçların kullanımına yer verilerek öğrencilerin ilgisini arttırmak ve öğrencilerin yaş gruplarına göre ilgi alanlarına uygun güncel konularda fikir sahibi olmalarını sağlamak hedeflenmektedir.

 


9. İTÜ Geliştirme Vakfı Okulları’ndaki ikinci yabancı dil öğretim programı hakkında bilgi verir misiniz?

 İkinci yabancı dil dersleri; ortaokul sınıflarımızda, ‘Seçmeli Almanca’ ve ‘Seçmeli İspanyolca’ olarak uygulanmaktadır.

 Ortaokul sınıf düzeylerine göre ‘Seçmeli Almanca’ ve ‘Seçmeli İspanyolca’ ders dağılımı aşağıda belirtilmiştir;

Ortaokul 1. sınıflar haftada 2 ders saati,

Ortaokul 2. sınıflar haftada 3 ders saati,

Ortaokul 3. sınıflar haftada 4 ders saati,

Ortaokul 4. sınıflar haftada 2 ders saati,

Lise Hazırlık Sınıflarında haftada 6 ders saati,

Lise 9. Sınıflar haftada 4 ders saati,

Lise 10. Sınıflar haftada 4 ders saati,

Lise 11. Sınıflar haftada 2 ders saati,

Lise 12. Sınıflar haftada 2 ders saati ikinci yabacı dil programı uygulanmaktadır.

 

Kulüp Çalışmalarımız

 

Anaokulu İngilizce Drama Kulübü

Anaokulu Hazırlık Sınıfı öğrencilerinden oluşan kulübümüzde öğrenciler, hedef dili kullanarak oyunlar oynar, şarkılar söyler ve el becerilerini geliştiren çeşitli etkinlikler yaparlar. Drama çalışmaları ile dinledikleri ve izledikleri hikâyeleri canlandırarak okul etkinliklerinde yaptıkları çalışmaları sergilerler.

 

İlkokul İngilizce Drama Kulübü

İlkokul 3 ve 4. sınıf düzeylerinde yürüttüğümüz İngilizce Drama kulübü çalışmalarımız ile öğrencilerimiz müzik, drama, dans ve el becerilerini kullanarak İngilizce öğrenme süreçlerine katkı sağlarlar ve görev dağılımı yaparak çeşitli becerilerini sahneleyecekleri bir gösteri planlarlar. Öğrencilerimiz, kulüpte aldıkları temel bilgiler sayesinde belirli okul etkinliklerinde ve törenlerde görev alarak çalışmalarını sergilerler. 

 

JMUN Kulübü

Ortaokul seviyesinde yürüttüğümüz JMUN Kulübü, temelinde gerçek Birleşmiş Milletlerin çalışma modelini örnek almış bir öğrenci kulübüdür.  Kulübün amacı, öğrencilerimizin Birleşmiş Milletler Organizasyonu’nun çalışma ilkeleri doğrultusunda farklı ülkelerin temsilciliklerini yaparak dünya sorunlarına farkındalık kazanmak, bu sorunlara çözüm önerileri getirmek ve de münazaralar aracılığı ile çalıştıkları farklı komitelerde yasa tasarıları hazırlayıp bunların genel kurula sunulmasını sağlamak ve bu şekilde seslerini gerçek Birleşmiş Milletler Organizasyonu’na duyurmaktır. Öğrencilerimiz bütün bu çalışmalar sırasında resmi İngilizcede kullanılan kelime bilgilerini artırmakta, İngilizce münazara yapabilme yeteneklerini geliştirmekte, dildeki akıcılıklarını pekiştirmekte, topluluk önünde konuşmalar yaparak öz güvenlerini geliştirmekte, aynı zamanda da sosyalleşmektedirler.

  

 10. İTÜ Geliştirme Vakfı Özel İzmir Anaokulu, İlkokulu, Ortaokulu ve Lise  sınıflarında hangi sosyal kulüp etkinliklerine yer verilmektedir?

 Okulumuzda uygulanan öğretim programlarının desteklenmesi ve öğrencilerin yeteneklerinin geliştirilmesi amacıyla haftada iki ders saati kulüp çalışmaları yapılmaktadır.

 Kulüp etkinlikleri aşağıda belirtilmiştir:

 

Anaokulu Sosyal Kulüp Etkinlikleri

İngilizce Drama

Görsel Sanatlar

Bale

Dans

Aşçılık

Bilim Kulübü

Satranç

Jimnastik

Piyano 

 

İlkokul 1. ve 2. Sınıflar Sosyal Kulüp Etkinlikleri

Görsel Sanatlar

Bale

Dans

Basketbol- Voleybol-Tenis

Satranç

İngilizce Drama

Piyano

Seramik

Destination Imagination

 

İlkokul 3. ve 4. Sınıflar Sosyal Kulüp Etkinlikleri

Görsel Sanatlar

Dans

Yüzme

Basketbol

Voleybol

Piyano-Keman-Gitar

Robotik

Destination Imagination

İngilizce Drama

 

Ortaokul Sosyal Kulüp Etkinlikleri

Tiyatro

Yüzme

Basketbol

Satranç

Voleybol

Piyano

JMUN

Matematik Oyunları

Fen Bilimleri

Robotik

Destination Imagination

 

Lise Sosyal Kulüp Etkinlikleri

Tiyatro

Yüzme

Basketbol

Futbol

Fotoğrafçılık

Badminton

Voleybol

Modern Dans

Masa Tenisi

Okçuluk

Model Birleşmiş Milletler(MUN)

Destination Imagination

Yaratıcılık ve Sosyal sorumluluk Hizmetleri (CAS)

Çevre, Eğitim ve Toplumsal Hizmet  

Mesleki Kulüpler

İngilizce ve Türkçe Tiyatro

Resim

Müzik

Kültür, Edebiyat ve Yayın

Robotik

 

11. İTÜ Geliştirme Vakfı Okullarına kayıt sürecinde kontenjanlar nasıl belirlenir;  kabul sınavları ve PDR görüşmeleri ne şekilde yapılır?

Anaokulu, ilkokul, ortaokul, lise kayıt işlemleri, okul yönetimi tarafından belirlenen kontenjana göre gerçekleştirilir.

İTÜ Geliştirme Vakfı İzmir Özel Anaokulu yaş gruplarına başvuran aday öğrenciler  okul Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi tarafından  ‘Bireysel Tanıma Çalışmasına’ alınır.

İTÜ Geliştirme Vakfı İzmir Özel İlkokulu ve Ortaokulu 1, 2, 3, 4. Sınıflarına başvuran aday öğrenciler düzey belirleme çalışması/ sınavlarına ve PDR Birimi çalışmalarına alınırlar. (İlkokul 1. Sınıfa başvuran aday öğrencilere sınav uygulanmaz. Bu adaylar öğretmen görüşmesine, idareci görüşmesine ve Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi tarafından  ‘Bireysel Tanıma Çalışmasına’ alınır.

Aday öğrencilerin kayıt kabul işlemleri, ‘Kayıt Kabul Değerlendirme Kurulu’ sonuçlarına göre yapılır.

 

12. Anaokulu ve ilkokul birinci sınıflarda oryantasyon eğitimi nasıl yapılır?

 Oryantasyon eğitimi, eğitim ve öğretim yılının başladığı tarihten bir hafta önce başlar.

Öğretmenleri belirlenen öğrencilerimiz, öğretmenleri ve arkadaşlarıyla tanışır. Oryantasyon eğitiminde, öğrenciler okulun bölümlerini gezerler; beceri geliştirici etkinlik ve akademik çalışmalara katılırlar.

 

13. İTÜ Geliştirme Vakfı İzmir Nesan Yerleşkesi Okullarında sınıflar kaçar kişiliktir?

İTÜ Geliştirme Vakfı İzmir Özel Anaokulu sınıf mevcudu en fazla 20 öğrenci,

İTÜ Geliştirme Vakfı İzmir Özel İlkokulu sınıf mevcudu en fazla 20 öğrenci,

İTÜ Geliştirme Vakfı İzmir Özel Ortaokulu sınıf mevcudu 20 öğrencidir.

İTÜ Geliştirme Vakfı İzmir Özel Anadolu Lisesi sınıf mevcudu 20 öğrencidir.

 

14. Eğitim ve öğretim yılı içinde velilerle nasıl iletişim sağlanır?

 Okulumuzda, yönetici, öğretmen, veli ve öğrenciler arasında iletişim ‘K12 NET Okul Yönetim Sistemi’ ile sağlanmaktadır. Velilerimiz, bu sistem sayesinde öğrencilerimizle ilgili eğitim-öğretim bilgilerine, etkinlik ve duyurulara ulaşabilir; yönetici ve öğretmenlerimiz ile etkin olarak iletişim kurabilirler.

Bu uygulamanın dışında;

  • Her eğitim ve öğretim yılında birinci ve ikinci yarı yılda birer kez olmak üzere yapılan ‘Genel Veli Bilgilendirme Toplantıları’,
  • Randevu yöntemi ile yapılan ‘Bireysel Veli Öğretmen Görüşmeleri’,
  • Ay içinde yapılan çalışmaların özetlendiği velilere gönderilen ‘Aylık Bülten’ ile bilgi paylaşımı sağlanır.

 

 

15. Ücretsiz/ burslu öğrenciler ile ilgili yapılacak işlemler nelerdir?

Anaokulu, İlkokulu ve Ortaokul sınıflarında ücretsiz veya burslu olarak öğrenim görmek isteyen öğrencilerin başvuruları, Milli Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği’nin altıncı bölümünde belirtilen ‘Ücretsiz veya Burslu Okutulacak Öğrenci ve Kursiyerler’ maddelerine ve ‘İTÜ Geliştirme Vakfı Okulları Burs ve Ödül Yönergesi’ne göre değerlendirilir.

‘Milli Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumlarında Ücretsiz veya Burslu Okutulacak Öğrenci ve Kursiyerler Hakkında Yönetmelik’ maddelerine göre, öğrenci mevcudunun en az % 3’üne öğrenim ücreti bursu verilir.Bu öğrenciler aldıkları bursun dışında ,sadece %5 peşin indiriminden faydalanır.

 İTܒden mezun olan kişilerin çocukları ve torunları için öğretim ücretinden  %10 oranında indirim yapılır.

Burslar, bir akademik yıl boyunca geçerli olup yalnızca öğrenim ücretini (KDV Hariç) karşılar.

Birden fazla burs kazanan öğrenciler, kazandıkları burslardan kendilerine en çok yarar sağlayacak olanı seçer ve sadece bir tanesinden yararlanır.

 

16. Okul giysileri ne zaman ve nereden temin edilir?

 Okulumuzun öğrenci giysileri ,İTÜ Store’da yapılmaktadır.

Giysi satışları ağustos ayının ikinci haftasında okulumuzda başlar. Kayıt döneminden sonra, giysi satışları öğretim yılı sonuna kadar devam eder.

Giysi bedelleri nakit ödenir.

 

17. Ulaşım hizmeti nasıl sağlanır ve hizmet bedeli ile ilgili koşullar nelerdir?

 Okulumuzda öğrenci ulaşım hizmeti, ihale sonucu belirlenen firma tarafından sağlanmaktadır.

 Ulaşım hizmetleri bedeli, nakit veya kredi kartıyla doğrudan firmaya yapılır.

Ulaşım hizmetleri bedeli, öğrencilerin bulunduğu semte göre değişkenlik göstermektedir ve artış oranları, ücretler ve diğer hizmet bedelleri İzmir Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) tarafından belirlenir.

 

18. Yemek hizmeti nasıl sağlanmaktadır?

Okulumuzda yemek hizmeti, ihale sonucu belirlenen firma tarafından sağlanmaktadır.

Öğrencilerimize sabah kahvaltısı, öğle yemeği ve ikindi kahvaltısında sunulan yiyecekler yerleşke içerisinde bulunan mutfağımızda hazırlanır. Yemek hizmetinin kalitesi ile hizmet alınan şirket, gıda mühendisliği birimi tarafından kontrol edilir.

 

19. İTÜ Geliştirme Vakfı Okullarında yürütülen sosyal sorumluluk projeleri nelerdir?

Öğrencilerimizde toplumsal duyarlılık bilincinin kazandırılması ve bu kazanımın davranış biçimi haline getirilmesi amacıyla Öğretmenler Genel Kurulu’nda belirlenen konularda sosyal sorumluluk projeleri uygulanır. Bu projeler İTÜ Geliştirme Vakfı okullarının tümünde aynı tarihte başlar ve sona erer.

 

20. Yurt dışından gelen öğrencilerin kayıt ve kabulleri nasıl yapılır?

Yurt dışında öğrenimlerini sürdüren öğrenciler, bulundukları ülkenin eğitim ataşeliğinden veya İzmir Milli Eğitim Müdürlüğü Yurt Dışı Denklik Bürosundan alacakları denklik belgesi ile uygun bulunan sınıflara başvuru yapabilirler.

Aday öğrenciler, okulumuza yapılan başvuru sonrasında okul psikoloğu tarafından ‘Bireysel Tanıma Çalışmalarına’ alınırlar. Ayrıca aday öğrencilere, akademik düzeylerinin belirlenmesi amacıyla ‘Düzey Belirleme Sınavı’ uygulanır.  

Aday öğrencilerin kayıt kabul işlemleri, ‘Kayıt Kabul Değerlendirme Kurulu’ sonuçlarına göre yapılır.

 

21. İTÜ Geliştirme Vakfı Okullarında eğitim öğretim programları ve ölçme değerlendirme ne şekilde yapılmaktadır ?

İTÜ Geliştirme Vakfı Okulları eğitim öğretim politikalarını yeniden yapılandırmaya temel olacak verileri toplamak ve değerlendirmek; öğrenmenin ne düzeyde gerçekleştiğini belirlemek üzere yapılacak ölçme ve değerlendirme çalışmalarını yürütmektedir.

Ölçme değerlendirme bölümünün başlıca çalışmaları;

  • Öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyini belirleme.
  • Öğrencilerin öğrenme düzeyini belirleme.
  • Basılı ve görsel eğitim materyallerini araştırarak yayın desteği sağlama.(Yaprak Test/ Deneme Sınavları / Online Sınavlar / Çalışma Kitapçıkları / Soru Bankası)
  • Konu Tarama / Genel Değerlendirme ve Deneme Sınavları (SBS/YGS / LYS) düzenleme.
  • Eğitim-öğretimin geliştirilmesi, öğrencinin kendi ilgi, ihtiyaç ve yetenekleri doğrultusunda özel programlarla desteklenmesiyle ilgili olarak okulun akademik birimlerine eğitim programlarının geliştirilmesi konusunda önerilerde bulunma.
  • Soru Bankası oluşturma.
  • Okul Yönetimi ve öğretmen performans değerlendirme çalışmaları düzenleme ve raporlama.
  • Öğrenci ve velilere yönelik e-anket uygulamaları ve değerlendirme.
  • Veli ve öğrencilere yönelik bilgilendirme toplantıları düzenleme.
  • Öğrencilerin yeterliliklerin değerlendiren e-gelişim raporu düzenleme

 

22. İTÜ Geliştirme Vakfı okulları Lise programı hakkında bilgi verir misiniz?

Hazırlık ve 4 yıllık yabancı dille eğitim yapan özel bir Anadolu Lisesi Programı uygulanmaktadır. Fizik, kimya, biyoloji ve matematik gurubu dersleri İngilizce ;  diğer dersler Türkçe okutulmaktadır. Öğrencilerin başarısı; öğretim programı öğrenme kazanımları esas alınarak dersin özelliğine göre yazılı sınavlar,uygulamalı sınavlar,performans çalışmaları ve projelerde alınan puanlara göre tespit edilir. 

 

23. Anaokulu ,İlkokul ,ortaokul ve lise ders programınız saat kaçta başlıyor ?

Başlangıç : 08.40    Bitiş : 16.10

 

24. Kulüp günleri hangileridir ?

Salı ve Perşembe günleridir.  Bu günlerde, Okul çıkışı : 16.20 Servis gidiş :16.30

 

25. TEOGS  için özel çalışmalarınız nelerdir ?

Ölçme ve değerlendirme biriminin hazırladığı sınavlar ve çalışma testleri uygulanmaktadır. Ayrıca ders ve ünite bazlı GPÇ (Geliştirme ve Pekiştirme Çalışmaları ) olarak hafta sonu  öğrencilere ödev olarak verilir. TEOG sınavı için ortaokul düzeyinde öğrenciler belirli bir takvime göre deneme sınavlarına alınır. Bu sınavdaki eksikleri belirlenerek hafta içi derslerde tekrar yapılarak tamamlanması sağlanır. Eğitsel Tamamlama Programı hazırlanarak takviyeler yapılır.  Cumartesi günleri 5 dersten TEOG ücretsiz Hazırlık Kursu yapılır. Öğrenciler TEOG sınavı hazırlığı için koçluk sistemiyle öğretmenler tarafından birebir takip edilir.

 

26. İTÜ Geliştirme Vakfı İzmir Nesan Yerleşkesi Okullarının, yurt dışındaki okullarla bağlantıları var mıdır?

İTÜ Geliştirme Vakfı İzmir Nesan Yerleşkesi Okullarının yurtdışındaki herhangi bir okulla organik bağı bulunmamaktadır. Ancak DI (Destination Imagination), JMUN (Junior Model United Nations) gibi uluslararası düzeyde faaliyet gösteren kulüpler, ikinci dil sertifika programları ve lisenin açılmasıyla devreye girecek olan IBDP-Uluslararası Bakalorya Diploma Programı, uluslararası çalışmalara örnek teşkil edeceklerdir.     

 

27.Lise programımızda Uluslararası Bakalorya Diploma Programını tamamlayan bir öğrencinin kazanımları nelerdir?

Dünyada 128 ülkede 1500’den fazla okulda IBDP uygulanmaktadır. 102 ülkedeki 1079 üniversite IB diplomasını tanımaktadır. IBDP, Türk Milli Eğitim Bakanlığı tarafından da resmen tanınmıştır

Bakalorya programını tamamlayan öğrenciler Zamanı en verimli şekilde kullanma; en uygun yöntem ve tekniklerle çalışma; etkili ve akıcı bir dille düz yazı, makale, yazma; sözlü sunum yapma; yaratıcılıklarını, kişisel becerilerini geliştirme gibi konularda entelektüel derinlik kazanarak üniversite yaşamının gerektirdiği yeterli donanıma sahip olurlar.

 

28. Üniversiteyi yurt dışında okumak isteyen bir öğrenci için IB diploması almış olmak bir avantaj sağlar mı?

Özellikle ABD, Kanada, Avustralya, Yeni Zelanda ve bazı Avrupa ülkelerinde IB diplomasına sahip olan öğrenciler diğerlerine göre daha avantajlı durumdadırlar. Amerika’da bazı üniversite ve kolejler IB mezunlarını doğrudan üniversitenin ikinci sınıfına yerleştirmektedir. Yurtdışı danışmanlık ofisimiz tarafından öğrencilerin tercih edebilecekleri okullar belirlenir ve bu okullarla olan yazışmalar yapılarak yönlendirilir.

 


29. Bina depreme dayanıklılık belgesine sahip midir ?

Okulumuzun Özel Öğretim Kurumları Standartlar Yönergesinin 1. Maddesinden 19. Maddesine kadar gerekli tüm hükümleri yerine getirmektedir.Kurum Açma İzni ve Çalışma Ruhsatının Milli Eğitim Bakanlığı tarafından verilebilmesinin belirli şartları vardır.1.İnşaat ruhsatnamesi ve Bina Yapı Kullanma İzin Belgesinin  olması 2. İl Halk Sağlık Raporu-(Binanın ve çevresini sağlık yönünden uygun olduğuna ilişkin rapordur.) 3.İtfaiye Raporu 4. Binanın sağlam ve dayanıklı olduğuna ilişkin teknik rapor 5-MEB Müfettiş raporu

Okulumuzda yapılan tetkikler ve numune çalışmalarının laboratuvarda incelenmesi sonucu 1. Derece deprem yönetmeliğine uygun olup Özel okul olarak açılması ve kullanılmasında hiçbir sakınca yoktur raporuna sahiptir.Tüm binadaki kolonlardan karot numunesi alınıp ,laboratuvar ortamında,betonun basınç mukavemet ölçümleri yapılmıştır.Tüm değerler olması gereken normlar düzeyindedir.Binanın eğitim için uygun ve yeterli kriterlere sahip bir bina olmasa,okul haline dönüştürülmesi mümkün olmazdı.2 katlı binamız eğitim binası olarak kullanılacak olup ,9 katlı bina ise idari yönetim katları olarak belirlenmiştir.

 

30. Sınav sorularınızın kapsamı nedir? Hangi konulardan sorular sorulacak?

Sınav ilgili sınıf seviyesinin birinci dönem kazanımlarını kapsamaktadır. İstanbul okullarımızla ortak olarak, Ölçme Değerlendirme Birimimiz tarafından hazırlanmaktadır.

 

31. Kayıt Kabul Sınavı sonuçlarına göre burs hakkı kazanan öğrenciler kayıtlarını ne zamana kadar yaptırmaları beklenmektedir?

Kayıt Kabul Sınavı sonuçlarına göre burs hakkı kazanan öğrencilerin 31 Mart 2015 tarihine kadar kayıtlarını yaptırmış olmaları gerekmektedir.

 

32.  İTÜ Geliştirme Vakfı Okullarında sınıf düzeyleri ne şekilde belirlenmektedir?

Bir çok kriter göz önünde tutularak sınıf dağılımları belirlenmektedir.Çocukların duygusal,sosyal ve akademik gelişimleri ,ingilizce seviyeleri ve farklılıkları gözetilmektedir.Sınıflarda kız,erkek sayı eşitliği ,yaş gurupları önem taşımaktadır.Bazı dersler split sınıf sisteminde işlenmektedir yani iki farklı gelişim düzeyinde gurup oluşturulur ve  dersler bu şekilde işlenebilir.Akademik başarısı çok yüksek olan öğrencilerimiz için Tübitak olimpiyatlarına hazırlık,üst matematik kulübü veya üst fen kulübü gibi kulüplerle üst düzeyde devam eden gelişmelerinin artmasına yönelik çalışmalar yapılmaktadır..Özetle öğrenci sınıf dağılımlarının oluşturulmasında,hangi sınıf öğretmeninin doğru sınıfta  olması gerektiğine  müdür ,müdür yardımcısı,okul psikoloğu ve 1. Sınıfa geçiş olacaksa anaokul sınıf öğretmeni ve  diğer sınıf öğretmenleri birlikte değerlendirirler ve eşit dağılımı sağlarlar.Tüm öğretmenlerimiz ve çocuklarımız bizim için çok değerlidir.Hepsi eşzamanlı aynı müfredatı uygulamakta ve hizmet içi eğitimlerimi almaktadırlar.Bu konuda kurumumuza güvenmeniz yeterlidir.

 

33.  İlkokul öğretmeni kaç sene boyunca aynı sınıf öğrencileri ile devam etmektedir ?

Öğrencilerimiz 3 sene boyunca aynı ilkokul öğretmeni ile devam etmektedirler.Yaş düzeylerinden dolayı ,1. ve 3. Sınıf düzeyleri model sınıfıdır,4.sınıf düzeyleri ise kazanım sınıfı olarak adlandırılır.Yani öğrenci bilişsel düzeyde belli bir seviyeye gelir.Sınav ve branşlaşma bu yüzden 4.sınıf düzeyinde başlar.Matematik,Fen,Türkçe branşları oluşur fakat sınıf öğretmeni yine de model öğretmen olarak bazı derslerde devamını sağlar.

 

34. Sınıfların diğer sınıflarla karışması ne zaman gerçekleşiyor ?

3. sınıftan sonra sınıflar karışıyor.4. sınıfta branşlaşma ile birlikte öğrencilerimiz 5. Sınıfa hazırlanıyorlar.5. sınıftan itibaren her sene sınıflar karışıyor.

 

35. Başarı bursu alan çocuklar okulun gerçek başarısını gösterir mi?

Sloganımızla örtüşen felsefemiz ana kucağından İtü’yedir.Yani en alt kademeden kendi kültürümüzle, akademik donanımımızla yetişen öğrencilerimizi üst sınıflara taşımak hedefimizdir.Ara sınıflardan öğrenci alımları da yaparken birçok kriter göz önünde bulundurularak öğrencilerimizi seçmekteyiz. Başarı bursu hak ederek okulumuza kabul olan  öğrencilerimizi 1 sene boyunca başarılı bir akademik programla yetiştirmeye devam ediyoruz.Her öğrenciye yılın başında Teog benzeri bir sınav uyguluyoruz.Yıl sonunda yapacağımız sınavla burslu gelen öğrencimizi okulumuza hangi seviyede aldığımızı ve yıl sonunda hangi seviyeye getirdiğimizi görüyoruz. Bu da okulumuzun başarısının bir ölçütü olmaktadır.

 

36. Kulüp derslerinden ek bir ücret alınıyor mu?

Kulüp ders eğitimi için ek bir ücret alınmıyor ancak kulüp özel faaliyetleri için çıkan masraflar veli tarafından karşılanmaktadır (MUN,DI,Kıyafet,ek kırtasiye ,vb….)

 

37. Okulunuzda nöbetçi öğretmen sistemi mevcut mudur?

Nöbetçi öğretmen sistemi okulumuzda 17:30 ‘a kadar mevcuttur. Saat 18:00’a kadar yardımcı teyze gözetiminde öğrencilerin bakımlarına devam edilecektir. Saat 18:00 ‘da okul müdürleri tarafından velilere teslim edilecektir.

 

ANASAYFA  |  K12NET  |  İTÜGVONET  |  WEBMAIL  |  TANITIM FİLMİ  |  İLETİŞİM

İTÜ GVO © 201İzmir NESAN Yerleşkesi: Menderes Caddesi Sevgi Mahallesi No: 9 Gaziemir - İzmir