Haberler

17.09.2021

Dr. Neslihan Zabcı, Velilerimizle Çocukların İlkokula Uyum Süreci ve Bireyselleşme Sürecini Konuştu

Uzman Klinik Psikolog Dr. Neslihan Zabcı "İlkokula Uyum Sürecinde Çocuğun Ruhsallığı" konulu seminerde çocukların, okula uyum, anne-babadan ayrılma ve bireyselleşme yolculuğunda önlerine çıkabilecek bazı zorluklar ve bunları nasıl destekleyebilecekleri konusunda önerilerini paylaştı.

Dr. Neslihan Zabcı, Velilerimizle Çocukların İlkokula Uyum Süreci ve Bireyselleşme Sürecini Konuştu

Dr. Natuk Birkan İlkokulu ve Beylerbeyi İlkokulu velilerimize yönelik olarak gerçekleştirdiğimiz "İlkokula Uyum Sürecinde Çocuğun Ruhsallığı" konulu çevrim içi seminerde Dr. Neslihan Zabcı ile bir araya geldik. 

Seminerde çocukların, okula uyum, anne-babadan ayrılma ve bireyselleşme yolculuğunda önlerine çıkabilecek bazı zorluklar ve bunlara destek olabilecek yönlendirmelerden bahseden Neslihan Zabcı, anne-babalarla öz güven gelişimi, arkadaşlık ilişkileri ve akademik kazanımlar ile ilgili hayatlarına girecek yepyeni gelişmelere karşın pozitif ebeveyn tutumları ile uyumlarını nasıl destekleyebilecekleri konusunda önerilerini paylaştı.

İlkokul çağındaki çocukların öz bakım becerilerinin kontrolünün kendisinde olmasının akademik faaliyetlerle yakından ilintili olduğunu ifade eden Zabcı, "Öz güven gelişimi, bebeksi özdeşimden çıkma güdüsü ile artar. Tek başına kaldığında öz yeterliliği hissetme kendi ihtiyaçlarını kendisinin gerçekleştirebilmesi çocuklar için çok önemli bir gelişmedir. Ayrışmayı yaşamaya başladığı ve öz güveninin arttığı gözlemlenir." dedi. 

"Ben güçlüyüm diyebilmeyi öğrenmek için zamana ihtiyacı olacaktır."
Uyum sürecinde kaygı düzeyleri yüksek olan çocukların zaman zaman okula gitmek istememelerini ise şu sözlerle açıkladı; Bazen kaygılandıkları ve okula gitmek istemediklerini ifade ederler. Orada evdeki güvenli ortam, uygun tepkilerle karşılaştığı ortamdan uzaklaşacak olmanın verdiği endişeler devreye girmiştir. Spontan tepkiler veren çocukların olduğu yer olan okul güç gerektirir, kendini dışarı açılmak için yeterince güçlü hissetmiyor olabilir. Öz güveninin gelişmeye, anneden ayrı olduğunda da ben güçlüyüm diyebilmeyi öğrenmek için zamana ihtiyacı olacaktır."

Çocuklara sorumluluk duygusu nasıl kazandırılır?
Zabcı, çocuklara sorumluluk duygusunu kazandırmak için anne babalara şu önerilerde bulundu; "Anne babalar olarak doğru ve dürüst davranarak, onu yüreklendirebilirler. Yapabilecekleri konusunda ona alan bırakıp, destekleyerek ancak kademeli olarak onu sorumluluğu ile baş başa bırakarak bu konuda destek olabilir." 

Neslihan Zabcı kimdir? 
Klinik Psikolog, Psikanalist ve Avrupa Federasyonu Çocuk ve Ergen Psikanalitik Psikoterapisti olan Dr. Neslihan Zabcı, lisansını Boğaziçi Üniversitesi’nde, yüksek lisansını İstanbul Üniversitesi Klinik Psikoloji bölümünde tamamladıktan sonra, Paris Descartes- Sorbonne Üniversitesi’nde "Çocuk ve Ergenin Ruhsal Özelliklerinin Projektif Testlerle Değerlendirilmesi" alanında uzmanlik diploması almıştır. İstanbul Üniversitesi Klinik Psikoloji ve Paris Descartes-Sorbonne Üniversitesi Klinik Psikoloji ve Psikopatoloji bölümlerinden çift doktora derecesi bulunan Neslihan Zabcı, Fransa’da yaptıgı doktora tez çalışmasıyla yüksek onur derecesi almıştır. Uluslarararası Psikanaliz Birliği ve İstanbul Psikanaliz Derneği üyesi, Psikanalitik Psikoterapi Avrupa Federasyonu üyesi, İstanbul Çocuk ve Ergen Psikanalitik Psikoterapi Derneği kurucu üyesi ve eğitimcisi, Rorschach ve Projektif Testler Derneği kurucu üyesi ve eğitimcisidir; 2005 yılından beri, "Çocuğun ruhsal özelliklerini projektif testlerle değerlendirme" konusunda psikologlara yönelik meslek içi eğitim vermektedir. Avrupa ve Uluslararası Üniversiteler Araştırma Topluluğu üyesidir; Fransa’da yayınlanan Klinik ve Projektif Psikoloji dergisinin bilim kurulu üyesi, Yansıtma Psikopatoloji ve Projektif Testler Yayın Kurulu üyesi ve Yapı Kredi Yayınlarından çıkan Çocuk ve Ergen Psikanalizi Defterlerinin yayın kurulu üyesidir. 






Merhaba
Soru ya da önerilerinizi yazabilirsiniz.
kapat